نماد ایران سکو

محتوای ویدیویی چیست؟ و تولید آن چه اهمیتی دارد

محتوای ویدیویی چیست

محتوای ویدیویی چیست؟

محتوای ویدیویی یک قالب محتوائیست که شامل تصویر، صدا و اِلمان های گرافیکیه؛ درحال حاضر اهمیت تولید محتوای ویدیویی بیشتر از زمان های دیگه روشنه. تا چند سال پیش محتواهای ویدیویی این اندازه خواهان نداشتن، چراکه فضای اینترنت به صورت گسترده در اختیار کاربران نبود و سرعت اینترنت به اندازه‌ای بالا نبود که بتونیم فیلم دانلود یا تماشا کنیم به همین دلیل محتوای ویدیویی بازاری نداشتن.

اما حالا که اینترنت مثل نیازای دیگه ضرورتش توی زندگی حرفی برای گفتن داره، و از طرفی سرعت بالای اون و نرم افزارهای پیشرفته‌ای که برای ساخت و ادیت حرفه ای ویدیوها در اختیار کاربران قرار داده، اهمیت این موضوع خیلی بیشتر به چشم میاد.

تحقیقاتی که شرکت گوگل از سال ۲۰۱۵ تاکنون بصورت رندوم روی کاربراش انجام داده، نشون میده تمایل مردم نسبت به محتواهای ویدیویی بسیار بالا هست؛ و آنچه در ذهن مردم به صورت دراز مدت ثبت میشه نتیجه دیدن محتواهای ویدیویی و تصویریه.

همین موضوع موجب ایجاد اهمیت بسیار بالای تولید محتوای ویدیویی میشه؛ حالا اگه کسب و کار دارید و یا علاقه مند به تولید محتوا هستید، تا انتهای مقاله باهامون همراه باشید.

محتوای ویدیویی چیست

بررسی اهمیت تولید محتوای ویدیویی

تولید محتواهای ویدیویی میتونه روی بسترهای مختلفی در کسب و کارتون تأثیر بذاره؛ و تا زمانی که شما از تولید محتوای ویدیویی بهره نبردی، اهمیتش رو متوجه نمیشی؛ پس توی این قسمت، مواردی که تأثیرگذار در تولید محتوای ویدیویی هستن رو براتون میگیم:

  • تولید محتوای ویدیویی به سئوی سایت کمک بزرگی میکنه؛ تعجب نکن بله، اگه تولید محتوای ویدیویی داشته باشی میتونی رتبه سایتت رو بالا ببری. آمار نشون میده سایت هایی که محتوای ویدیویی دارن بیشتر از سایتایی که فاقد محتواهای ویدیویی هستن بازدید میخورن.

پس حالا که میخوای رتبه سایتت رو نسبت به سایتای رقیبت بیشتر کنی، بیا در کنار همه ی مواردی که رعایت میکنی، ویدیوی مناسب با قالب درست توی سایتت بزار تا با اشتراک گذاری که توی فضای مجازی انجام میدی، بازدید سایتت رو بیشتر کنی و رتبه بالاتری رو به سایتت اختصاص بدی.

محتوای ویدیویی چیست
  • اونچه که داخل ویدیو میشه نشون بدیم، داخل نوشتار نمیتونیم؛ این موضوع رو متخصصان به «امکان کنترل لحن» ازش یاد میکنن، یعنی جوری که نریشن یا بازیگر یا گویندمون داخل ویدیو مطالب رو عنوان میکنه خیلی اثرش بیشتره تا اینکه داخل یه مقاله رسمی و ادبی برای مخاطب قرار میدیم.

و این موضوع علاوه بر تأثیرگذاری موجب رفع همه سوء تفاهما میشه و این فقط با تولید یک محتوای ویدیویی خوب محقق میشه. ارتباط تصویری با مخاطب موجب اثرگذاری بیشتر نسبت به محتواهای متنی یا صوتی هستن، اینکه شما با مخاطباتون به شکل حضوری و حسی ارتباط داشته باشین و به اونا اجازه بدین که موقع حرف زدن شمارو ببینن و حالات صورتتون رو مشاهده کنن، خیلی راحت تر شمارو به اون چیزی که میخواید نزدیک میکنه.

  • افزایش نرخ تبدیل؛ یکی از مهمترین و موثرترین مزایایی که محتواهای ویدیویی دارن اینه که کاربرای شما رو به مشتری تبدیل میکنن؛ کسب و کارهایی که در زمینه فروش و خدمات فعالیت میکنن این مورد خیلی میتونه براشون کاربردی باشه، ویدیو مارکتینگ میتونه تا ۸۰ درصد افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری رو داشته باشه، این رقم، رقم خیلی عجیبیه که کسب و کارتون رو میتونه دگرگون کنه.
  • دسترسی و اشتراک گذاری محتواهای ویدیویی راحت هست؛ وقتی که شما خدمات یا محصولاتتون رو با تولید محتوای ویدیویی به اشتراک میذارید، کاربران و مخاطبین خیلی راحتر و آسونتر از محتوای ویدیویی شما آگاه میشن.

 

انواع تولید محتوای ویدیویی

محتواهای ویدیویی میتونه شکل های زیادی داشته باشه که ما توی این مقاله براتون یکسری از مهمترین اونا رو میگیم:

۱. ویدئوهای نمایشی معرفی محصول:

این گونه ویدیوها کارکرد محصولتون رو به مخاطب نشون میده، توی این ویدیوها فروشنده ها کالاشون رو معرفی و نمایش میدن و به معرفی جزئیات اون کالا میپردازن، حالا فرقی نداره محصولات آموزشی باشن یا مصرفی و یا حتی مجازی.

محتوای ویدیویی چیست

۲. ویدیوهای معرفی برند:

این دسته از ویدیوها برای معرفی یک برند تحت عنوان یک کمپین تبلیغاتی بزرگ تر تولید میشن و هدفشون خیلی بیشتر از تبلیغ یک محصول در فاصله زمانی کم هست و سیاستش در معرفی یک شرکت و برند در سطح کلانه؛ نیت از تولید این ویدیو شناساندن این برند در افکار مردم هست، که به این ویدیوها برندسازی دیجیتال یا دیجیتال برندینگ هم گفته میشه.

۳. ویدیوهای گزارش رویداد:

اگه در تجارت و کسب و کارتون کنفرانس، جلسه، گردهمایی و حتی کمک های مالی و مواردی از این قبیل دارید، یه ویدیوی گزارشی از این کارها بگیرید و منتشر کنید.

۴. ویدیو مصاحبه تخصصی:

مصاحبه کردن با مدیران فنی و کارشناسان متخصص مجموعه، موجب آشنایی مخاطب با سیاستهای داخلی میشه، که این کار اعتماد مشتری رو جلب میکنه.

۵. ویدیوهای آموزشی:

تولید ویدیوهایی که برای آموزش محصول به مشتریان توسط تیم های فروش صورت میگیره میتونه در معرفی کسب و کارتون خیلی موثر باشه.

محتوای ویدیویی چیست

۶. ویدیوهای توضیحی:

این دسته از ویدیوها برای برانگیختن حس نیاز مخاطبین به محصولات شما تولید میشه و درک بهتر چرایی نیاز به محصولات شما رو برای مشتری آسونتر میکنه.

۷. ویدیوهای تضمین مشتری:

مخاطبینتون که مشتریای آیندتون هستن میخوان هم بدونن و هم مطمئن بشن که محصولتون به نیاز اونا جواب میده و مشکلشون رو حل میکنه یا خیر؟! حالا یکی از بهترین روش ها برای اثبات این موضوع، تولید ویدئوهایی از رضایت و وفاداری مشتریان شماست؛ این افراد بهترین حامیان شما هستن، آنها را در مقابل دوربین قرار بدین و ازشون بخوایین از چالشاشون درباره محصولتون بگن و چطور شد که محصول شما به نیازهاشون پاسخ مثبت داد.

۸. ویدیوهای زنده (لایوها):

ویدیوهای زنده صمیمیت و ارتباط زیادی رو بین شما و مشتریاتون ایجاد میکنه؛ مشتری اونطور که علاقه و پیگیری نسبت به لایوها داره و توی پرسش و پاسخ ها شرکت میکنه، خیلی کمتر از این وقت صرف میکنه تا ویدیوهای از پیش ضبط شده رو ببینه.

محتوای ویدیویی چیست

۹. ویدیوهای ۳۶۰ درجه و واقعیت مجازی:

دیدن این دسته از ویدیوها برای مشتری جذابه و مثل اینه که خودشون رو داخل اون محیط حس میکنن.

۱۰. پیام های شخصی:

ویدیوها میتونن یک روش خلاقانه برای معرفی محصول باشن؛ و یا ممکنه اون ویدیو برای پاسخ دادن به پیام یک مشتری بالقوه و یا حتی ایمیل مخاطبتون باشه، که ساخت اینگونه ویدیوها برای جلب مشتری خیلی اثر گذاره و مشتری میفهمه که براتون ارزش داره.

 

حرف آخر

شما میتونید با تولید محتوای ویدیویی سرگرم کننده و جذاب به یک متخصص تولید محتوا در صنعت و حرفه ای که فعالیت دارید تبدیل بشید. اگه ویدیوهای شما حرفه ای باشه و همه ی موارد مورد نیاز تخصص صنعت شما رو پوشش بدن، میتونید در فضای آنلاین و حتی کسب و کارهای سنتی برنده میدون باشید و دائما سفارشات بیشتری بگیرید و درنتیجه میزان محبوبیت و درآمدتون بیشتر بشه.

Picture of محمدمهدی مدنی
محمدمهدی مدنی
ما در تیم تولید محتوای ایران سکو تلاش میکنیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت، تولید و تدوین ویدیو، طراحی گرافیک و کمک به بازاریابی و رشد کسب و‌ کارهای اینترنتی را تهیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *