نماد ایران سکو

تیزر تبلیغاتی چیست؟ تفاوت آن با سایر ویدیوها

تیزر تبلیغاتی چیست

تعريف تيزر تبليغاتي

تیزر تبلیغاتی اگه بخوایم ساده و کوتاه بگیم، به ویدیویی کوتاه میگن که معرفی محصول، خدمت یا برند شما رو به مخاطب ها ارائه میکنه. هدف تیزرهای تبلیغاتی آشنایی مخاطب با کسب و کارتون و تبدیل کردن مخاطب به مشتری وفادار هست.

تیزر تبلیغاتی یک سبک خاصی از ویدیو هست که تبلیغ یا پیشنهاد خاصی رو به مخاطبتون میده؛ این پیشنهاد میتونه یک محصول، خدمت، دوره آموزشی، تخفیف در مدت زمان محدود و خیلی از این گزینه های مشابه باشه. توجه کنید که محتوای این مدل از کلیپ تبلیغاتی با ویدیوی آموزشی یا سایر ویدیوها متفاوته، چون هدفمون از ساخت تیزر تبلیغاتی دست پیدا کردن به فروش بیشتر و مشتری وفادار هست.

نتایج علمی روانشناسی خبر از این داره که اثر کلیپ های تبلیغاتی حس اعتماد و وفاداری بیشتری رو در مخاطبان خودش نسبت به روش های تبلیغی دیگه داره. مثلا اگه یک وب سایت فروشگاهی دارین، توصیف محصولتون با نمایش تیزر تبلیغاتی تأثیر بیشتری توی ذهن مخاطب میذاره تا یک متن زیبا.

ضمنا مردم از دیدن ویدیوی تبلیغاتی لذت بیشتری میبرن تا خوندن متن. وقتی دارید یه تیزر تبلیغاتی نگاه میکنید درک بهتری از موضوع پیدا میکنید. وقتی دارید کلیپ تبلیغاتی تولید میکنید، حالت های مختلف چهره، زبان بدن کارکترها و حتی روی نوشته هایی که قراره توسط کارکترها به زبان بیاد دقت بیشتری میکنید تا کلیپ تبلیغاتی در بهترین شکل به مخاطب منتقل بشه.

تیزر تبلیغاتی چیست

اگه قرار باشه مردم بين تماشاي تيزر تبلیغاتی و خوندن متن یکی رو انتخاب کنن، نگاه کردن به تیزر با افکت ها و انیمیشن های متحرکی که داره، قطعا جذاب تره چون در عادی ترین وضع، تماشای ویدیو انرژی کمتر و بازدهی بیشتری داره. یه مقاله در بهترین حالت با روان ترین نگارش هرچقدر هم جذاب باشه به اندازه یک ویدیوی یک دقیقه ای نمیتونه جذاب و به صرفه باشه و قطعا زمان کمتری رو از مخاطب تلف میکنه.

وقتی برای معرفی شغل، حرفه و محصولتون یک کلیپ تبلیغاتی جذاب و حرفه ای که نقاط قوت و سبک کاریتون رو به نمایش میذاره داشته باشید، شخصیت و هویت منحصر به فردی رو به کسب و کارتون میده. امروزه تیزر های تبلیغاتی نقش کلیدی و مهمی برای تصمیم گیری مردم دارن.

 

تفاوت تیزر با کلیپ :

تیزر تبلیغاتی و کلیپ دو مفهوم متفاوتن، که توی زمینه تبلیغات و انتشار محتواهای دیجیتالی استفاده میشن که ما در اینجا یکسری از تفاوت هاشون رو میگیم:

۱.    هدف :

هدف اصلی تیزر تبلیغاتی جلب توجه و ارتباط با مخاطب و یا برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا یک رویداد خاص است.

اما کلیپ میتونه خیلی فراتر باشه. برای تولید محتوا در اینترنت و رسانه های اجتماعی هدف کلیپ ها ارائه محتوای جذاب، آموزشی، سرگرم کننده و یا حتی اطلاع رسانی باشه.

۲.    مدت زمان :

تیزرهای تبلیغاتی مدتشون کم هست و معمولا چند ثانیه و یا حداکثر چند دقیقه هستن و انتقال پیام مختصر و مفید هست.

اما کلیپ ها میتونن مدت زمان بیشتری داشته باشن، که این مدت زمان بیشتر به ما کمک میکنه تا اطلاعات بیشتر و کاملتری رو به مخاطب برسونیم.

تیزر تبلیغاتی چیست

بیشتر اوقات برای آدما شاید این سوال پیش بیاد که: فرق بین تیزر،کلیپ و آنونس و… چیه، جالبه که بدونید این عبارت ها بیشتر اوقات اشتباه استفاده میشن، ما میخوایم اینجا به شکل گذرا براتون توضیح بدیم و تفاوت این ها رو بگیم.

در انگلیسی کلمه tease به معنای اذیت کردن هست، اگه دیده باشید اسنپ فود توی یکی از کمپین های تبلیغاتیش عبارت «دیگه زنگ نزن» رو توی بیلبورداش بکار میبره، بدون اینکه خبری از لوگو و یا نشونه ای از برندش باشه، همین کارش موجب میشد که مخاطبا به فکر برن و ذهن مخاطبا رو با این چالش درگیر کنن. برای همین به این نوع تبلیغات میگن “تیزرینگ“.

تیزر تبلیغاتی چیست

حالا به کلمه تیزر میرسیم، توی نگاه عامیانه تیزر یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه هست، در صورتی که اینطوری نیست؛ فرض کنید شما یک ویدیوی ۴۰ ثانیه ای رو در یه شبکه تلویزیونی برای پخش سفارش میدید، طبیعیه که مخاطب این شبکه ها ویدیوی شما رو برای سه ماه میبینن، حالا برای اینکه هزینه رو بیارید پایین زمان ویدیو رو به ۲۰ ثانیه کم و قسمت هایی از اون ویدیو رو حذف میکنید، و بعد توی شبکه های تلویزونی انتشار میدید، حالا شما با این کار هزینه ۲۰ ثانیه رو میدید اما توی ذهن مخاطبا همون ۴۰ ثانیه مرور میشه؛ حالا به نسخه کوتاه شده این ویدیوی تبلیغاتی “تیزر” میگن.

وقتی شما یک ویدیوی تدوین شده یا حتی تدوین نشده دارین و قسمتی از اون رو برش میزنین، به اون قسمت برش خورده میگن “کلیپ“؛ کلیپ ساختار خاصی نداره و تنها یک قسمت برش خورده هست.

آنونس رو بیشتر مردم میشناسن، آنونس یک ویدیوی کوتاه از معرفی یک فیلم هست؛ که قطعا همه ما تعداد زیادی از اونا رو دیدیم.

 

ترفندهاي مورد استفاده در تيزر تبلیغاتی جهت تأثير گذاري بيشتر روي مخاطب

نقش تیزرهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال امروز، میتونن کسب و کارتون رو از یک کسب و کار میان رده به یک برند معتبر تبدیل کنن؛ ما اینجا میخوایم بصورت خلاصه پروسه تولید یه تیزر خوب رو براتون بگیم.

 

تأثیر تیزر تبلیغاتی بر کسب و کارها

در مصر باستان تجار برای جلب توجه مشتری ها از تبلیغات برای فروش محصولاتشون استفاده میکردن، بدون اینکه به این توجه کنن که محصولشان لوکس است و شاید مشتری ها تمایلی به خرید نداشته باشند، اما با تبلیغاتی که بصورت شفاهی در میدان شهر میکردن، میتونستند خیلی موفقتر از دیگران اعتماد مخاطبا رو به خودشون جلب کنن.

تیزر تبلیغاتی چیست

چند ایده برای طراحی تبلیغات جالب و خلاقانه :

۱. بزرگ نمایی

اغراق همیشه هم بد نیست و توی ساخت تیزر تبلیغاتی جواب میده؛ روی نقطه قوت و ویژگی محصول مانور بدید و از اون در تبلیغات خود استفاده کنید. این میتونه هم مشکل و هم نیاز مخاطب رو نشون بده، هم ویژگی محصولتون رو بزرگ نمایی کنه.

اما بزرگ نمایی دروغ نیست، چون با دروغ یه خبر غیر واقعی رو به مخاطب میرسونیم اما توی بزرگ نمایی ما نقطه قوت محصولمون رو پررنگ تر میکنیم.

۲. چالش بسازید

همه چیز رو روشن و واضح نگید، خوبه برای شروع تیزرتون یه معما بسازید و اسمی از محصولتون نبرید و یا جوابش رو بصورت سوال بگید؛ تا مخاطب مجبور بشه معمای شما رو حل کنه.

۳. تبلیغات محیطی

از فضاهای اطراف مثل ساختمانها، آسمان، درخت، خیابان و… میتونید برای تبلیغ محصولتون استفاده کنید.

۴. کلیشه ای نباشید

ساختارها و چارچوب ها رو دور بریزید و با دور زدن تبلیغ های تکراری، نوآوری کنید.

۵. شوخی کنید

سعی کنید توی تیزرهای تبلیغاتی و کلیپ هاتون با مخاطبان شوخی کنید و اونها رو به وجد بیارید.

۶. مقایسه کنید

برتری محصولتون رو نسبت به محصولی دیگه به رخ بکشید! طراحی و رنگ منحصر به فردی انتخاب کنید و اونو با مقایسه به مخاطب نشون بدید.

تیزر تبلیغاتی چیست

حرف آخر

وقتی این سوال برای آدم پیش میاد که تیزر تبلیغاتی چیه؟ باید بگیم که: کلیپ های تبلیغاتی مثل چراغ چشمک زنی هستن که آنچه رو میخواییم برامون رقم میزنن. تیزرهای تبلیغاتی توجه مخاطب رو به خودشون جلب میکنن و حس فضولی و کنجکاوی رو برای مخاطب ایجاد میکنن و این یه لذتیه که برای مخاطبای خودش بوجود میاره و نتیجش اینه که سایت ها بازدید بیشتری رو برای خودشون میگیرن و نهایتا درآمد بیشتری رو تجربه میکنن.

کلیپ های تبلیغاتی یا همان تیزرهای تبلیغی درحال حاضر، حرف اول رو برای تبلیغات میزنن و هیچ چیزی نمیتونه با اونا رقابت کنه؛ چون از راه احساسات وارد ذهن مخاطب میشه و اون مخاطب رو به مشتری وفادار برندتون تبدیل میکنه، اون نکته ای که خیلی جالبه اینه که این روند تبلیغات در کمتر از چند دقیقه صورت میگیره.

خلاصه اینکه، ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه برای جذب مشتری و فروش بیشتر، یک رکن حیاتیه، در بازار پر رقابت امروزی که پر از برندها با تبلیغات گسترده هست، فقط با ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه ایه که میتونی محصول یا خدمت خودتو به مشتری معرفی کنی به خصوص در عصر اینترنت و دنیای مجازی به جرأت میشه گفت تیزر تبلیغاتی از بهترین و پربازدیدترین روشهای تبلیغاتی هست. با ساخت تیزر تبلیغاتی برند خودتونو در ذهن مخاطب حک کنید، با او ارتباط مستقیم بگیرید و یک رقابت سالم با رقیباتون رقم بزنید.

Picture of محمدمهدی مدنی
محمدمهدی مدنی
ما در تیم تولید محتوای ایران سکو تلاش میکنیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت، تولید و تدوین ویدیو، طراحی گرافیک و کمک به بازاریابی و رشد کسب و‌ کارهای اینترنتی را تهیه کنیم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *